Generel information

Og tanker før festen

Afregning
Fakturabeløbet afregnes netto kontant ved festens afslutning, medmindre andet er aftalt. De kan betale med Dankort, eller kontanter.

Antal
De anførte priser er baseret på minimum 15 couverter for buffet og 10 couverter for menuer samt enkelt retter, og det er en forudsætning, at samme menu serveres for alle deltagere samt at menuen er forudbestilt. Til diabetikere og vegetarer serveres dog altid en egnet specialmenu.

Antal gæster
Hvor mange børn kommer med til festen? Husk at forudbestille en evt. børnemenu.

Betjening
På Kongensbro Kro har vi fagudlærte, opmærksomme, nærværende og velsoignerede tjenere til at betjene vore gæster.

Billeder
Det er muligt at tage billeder i vores smukke have lige ned til Gudenåen. Rigtig mange af vores brudepar finder et godt motiv i haven, det koster naturligvis ingenting.

Borddekoration
Smukke blomsterdekorationer fra Frøken Grøn i Ans er inkluderet i festarrangementet. Har man specielle ønsker til blomsterdekorationerne – og eventuelt brudebuketten (ikke inkluderet i prisen) – kan det aftales med Frøken Grøn mod en eventuel merpris, som afregnes direkte med Frøken Grøn – tlf. 86870047.
Blomsterdekorationerne er kroens ejendom og må ikke fjernes. Tages de med hjem, vil de blive faktureret.

Bordplan
Vi dækker op med lige netop den bordopstilling De ønsker. Vi anbefaler, at De udarbejder bordplan og bordkort. Vi vil gerne omdele bordkortene for Dem og ophænge bordplanen et strategisk godt sted. Vi beder Dem venligst aflevere bordkort og bordplan senest 5 dage før arrangementet og om at lægge bordkortene i rækkefølge i forhold til bordplanen.

Bryllupskage
Vi er leveringsdygtige i flotte konditorbryllupskager, som koster fra kr. 79,- til kr. 99,- per couvert. De er dog også velkommen til selv at medbringe Deres bryllupskage. Vi opkræver så blot en betjeningsafgift (til serviet, tallerken, bestik mm.) på kr. 25,- per couvert.

Bus
Ans Bussen bestilles direkte på 86870220, fax 86879798 eller mobil 40620220.

Børn
Menuer til børn under 10 år afregnes med 1/2 pris af den valgte menu, eller der kan aftales særlig børnemenu.

Couvertantal
Værtsparret hæfter for det ved menuaftalen bestilte antal couverter. Dog kan der afbestilles 1-2 couverter per mail eller telefon senest 5 dage før festen – ellers afregnes der for det bestilte antal couverter.

Diverse
Vi er medlem af brancheforeningen Horesta. Udover at vi overholder de etiske regler og aflønner vores medarbejdere efter overenskomsten, er De også sikret som forbruger på en række punkter.

Duge
Flotte stofduge og stofservietter i mange valgfri farver er inkluderet i festarrangementet.

Fakler
Når De holder fest på kroen, opsætter vi gerne vore kobberfakler langs Gudenåens bred, hvis vejret tillader det. Det kan ske, at det ikke kan lade sig gøre pga. brandfare, regn eller vandstigning i åen. Pris kr. 995,-.

Festfyrværkeri
Festfyrværkeri kan arrangeres i haven efter aftale. Vi henviser gerne til godkendt fyrværkerimester – Color Power, www.colorpower.dk, tlf. 87500304

Fri bar
Festens varighed – Når ”fri bar arrangementet” ophører, betales der efter forbrug. De er velkommen til at feste lige så langt tid, som De måtte ønske. Vi fakturerer dog efter 7 timer – regnet fra ankomst – 499 kr. pr. påbegyndt time pr. tjener. Ved 40 – 100 couverter vil der typisk være 2 tjenere til at servere natmad m.m.

Gaver
Opbevaring af gaver og andre værdigenstande i festlokale og garderobe er på eget ansvar.

Haven
Skal De have et festarrangement på kroen om sommeren, kan vi tilbyde at servere kaffe med sødt og hjemmebag i haven – før eller efter middagen. Vi dækker op ved runde borde under de duftende æbletræer 20 meter fra Gudenåen.

Isvand
Serverer vi ad libitum uden beregning i forbindelse med vinarrangement eller vin per flaske.

Lokaler
Vi råder over flere flotte festlokaler med forskellig kapacitet:
”Kaagen” har plads til max 140 personer
”Wienerstuen” har plads til max 44 personer
”Vinkælderen” har plads til max 40 personer
”Panelstuen” har plads til max 33 personer
”Pejsestuen” har plads til max 16 personer

Lys
Vi bruger flotte hvide levende lys, som er inkluderet i festarrangementet.

Menu
I vores selskabsbrochure finder De alle vore festmenuer samt menuer, som De selv kan sammensætte. 1 – 5 mdr. før Deres fest er De velkommen til at aftale et møde og komme ud på kroen til en samtale med Christian Andersen eller vores restaurantchef for at få alle detaljer omkring Deres fest på plads – såsom duge og blomster og ikke mindst vine samt menu og garniture, hvor vi tager udgangspunkt i sæsonen.

Musik
Hvis De laver aftale med en musiker – gør da venligst opmærksom på, at han er velkommen til at stille instrumenter op hele dagen. Nogle gange er der også mulighed for det dagen før festarrangementet.. Vær opmærksom på, at musikere iflg. deres kontrakt normalt har krav på mad og drikke. Vi tager kr.195,00 pr. couvert for musikermad. De er velkommen til at besøge vores hjemmeside, hvor vi anbefaler flere gode musikere.

Overnatning
Har De gæster, der ønsker at overnatte på kroen, tilbyder vi 16 dejlige dobbeltværelser til festpris – alle med udsigt til Gudenåen.
Dobbeltværelse kr. 925,- inkl. morgenmad. Enkeltværelse kr. 825,- inkl. morgenmad. Rabatten er fratrukket.
Vi tilbyder værtsparret, ved selskaber på min. 40 personer, et dobbeltværelse med morgencomplet uden beregning. Ved bryllupper stiller vi selvfølgelig brudesuiten til rådighed uden beregning (gælder ikke ved vores festtilbud).
Ønsker De, som værtspar, at gøre brug af flere værelser, kan de kun forhåndsreserveres, hvis det fulde beløb indbetales på forhånd. Vi anbefaler, at Deres gæster selv ringer og bestiller værelser hos os.

Priser
Vi forbeholder os ret til prisstigninger samt ændringer i de anførte menuer.

Projektor
Vi har en projektor, som kan lejes for kr. 1.000,- for en aften. Man hæfter desuden for eventuelle skader på denne. Man er også velkommen til at medbringe sin egen projektor. I vores festlokale ”Kaagen” er der monteret et lærred på den ene endegavl, som er lige til at rulle ned.

Proppenge
Hvis De selv ønsker at tage Deres vin med, opkræver vi, i henhold til dansk lovgivning, proppenge, som udgør kr. 195,- per skænket flaske.

Reservation
v/ selskaber over 20 personer. Når De har fundet en dato og bestilt Deres fest, sender vi en skriftlig bekræftelse, som skal underskrives og returneres, hvorefter reservationen er bindende for begge parter. I den forbindelse tager vi et reservationsgebyr, som naturligvis bliver modregnet den dag, De afregner for festen.

Ris
Der må ikke kastes med ris inden døre.

Rygning
Vi gør opmærksom på, at der, ifølge dansk lov per 15. august 2007, ikke må ryges på kroen samt i vores festlokaler. Vi henviser til rygning ude i det fri.

Skader
Er der, i forbindelse med selskaber, øvet hærværk eller fremkommet skader på inventar, hæfter værtsparret for dette. Kommer der opkast på gulvtæpper i værelserne, bliver disse skiftet på værtsparrets regning.

Småkager
De er velkommen til at medbringe egne småkager. Vi opkræver da blot kr. 10,- per couvert, som dækker service og serviet m.m.

Specielle hensyn
Er der, blandt Deres gæster, vegetarer eller diabetikere med andre
ønsker til menuen, efterkommer vi gerne disse – dog kun på forudbestilling.

Stjernekaster
Der må ikke tændes Stjernekastere inden døre, da de kan skade duge og gulvtæpper.

Taxi
Har De brug for en taxi til – eller fra – festen, har vi samarbejde med Bjerringbro Taxi 20201220 og Silkeborg Taxi 86806060.

Tidsplan
Vi anbefaler velkomst mellem kl. 17.00 og 18.00, og at De ikke går til bords senere end kl. 18.30 – 19.00 af hensyn til aftenens forløb, da der erfaringsmæssigt kan være en del indslag.

Toastmaster
Det er vigtigt, at Deres toastmaster koordinerer aftenens forløb med den ansvarshavende tjener.

Æresport
Deres gæster må meget gerne hænge æresport/ranke op på døren, hvor der er faste kroge, den skal hænges op på. De skal blot selv medbringe snor til ophængning. Længden på ranken varierer efter, hvilken indgang der skal pyntes. Kontakt Kroen for mål.