Generel information

Og tanker før festen

Afregning – Fakturabeløbet afregnes netto kontant ved festens afslutning, medmindre andet er aftalt. De kan betale med Dankort, MasterCard, mobilepay eller kontanter.

Antal – De anførte priser er baseret på minimum 15 kuverter for buffet og 10 kuverter for menuer samt enkeltretter, og det er en forudsætning, at samme menu serveres for alle deltagere samt at menuen er forudbestilt. Til diabetiker og vegetarer serveres dog altid en egnet specialmenu.

Antal gæster – Hvor mange børn kommer med til festen? Husk at forudbestille en evt. børnemenu.

Betjening – På Kongensbro Kro har vi fagudlærte, opmærksomme, nærværende og velsoignerede tjenere til at betjene vore gæster.

Billeder – Det er muligt at tage billeder i vores smukke have lige ned til Gudenåen. Rigtig mange af vores brudepar finder et godt motiv i haven, det koster naturligvis ingenting.

Borddekoration – Smukke blomsterdekorationer fra Frøken Grøn i Ans koster kun 149,- pr. dekoration.  Blomsterdekorationerne er kroens ejendom og må ikke fjernes. De er velkommen til selv at medbringe blomster og pynt.

Bordplan – Vi dækker op med lige netop den bordopstilling De ønsker. Vi anbefaler, at De udarbejder bordplan og bordkort. Vi vil gerne omdele bordkortene for Dem og ophænge bordplanen et strategisk godt sted. Vi beder Dem venligst aflevere bordkort og bordplan senest 5 dage før arrangementet og om at lægge bordkortene i rækkefølge i forhold til bordplanen.

Bryllupskage – Vi er leveringsdygtige i flotte konditorbryllupskager, som koster fra kr. 89,- til kr. 139,- per kuvert. De er dog også velkommen til selv at medbringe Deres bryllupskage. Vi opkræver så blot en betjeningsafgift (til serviet, tallerken, bestik mm.) på kr. 35,- per kuvert.

Bus – Mortens Busser bestilles direkte på 86686157.

Børn – Menuer til børn under 10 år afregnes med 1/2 pris af den valgte menu, eller der kan aftales særlig børnemenu.

Kuvertantal – Værtsparret hæfter for det ved menuaftalen bestilte antal kuverter. Dog kan der afbestilles 1-2 kuverter per mail senest 5 dage før festen – ellers afregnes der for det bestilte antal kuverter.

Diverse – Vi er medlem af brancheforeningen Horesta. Udover at vi overholder de etiske regler og aflønner vores medarbejdere efter overenskomsten, er De også sikret som forbruger på en række punkter.

Duge – Flotte hvide stofduge og stofservietter er inkluderet i deres festarrangementet. Vi råder også over farvede duge og servietter, som De kan gøre brug af. Se vores udvalgsmappe på kroen. Farvede serviet tillæg pr. stk. Kr. 8,- Farvede duge tillæg pr. stk. Kr. 49,-

Fakler – Når De holder fest på kroen, opsætter vi gerne vore kobberfakler langs Gudenåens bred, hvis vejret tillader det. Det kan ske, at det ikke kan lade sig gøre pga. brandfare, regn eller vandstigning i åen. Pris kr. 995,-.

Festfyrværkeri – Festfyrværkeri kan arrangeres i haven efter aftale.

Fri bar – Festens varighed – Når ”fri bar arrangementet” ophører, betales der efter forbrug. De er velkommen til at feste lige så længe, som De måtte ønske. Vi fakturerer dog efter 7 timer – regnet fra ankomst – 499 kr. pr. påbegyndt time pr. tjener. Ved 40 – 100 kuverter vil der typisk være 2 tjenere til at servere natmad m.m.

Gaver – Opbevaring af gaver og andre værdigenstande i festlokale og garderobe er på eget ansvar.

Haven – Skal De have et festarrangement på kroen om sommeren, kan vi tilbyde at servere kaffe med sødt og hjemmebag i haven – før eller efter middagen. Vi dækker op ved runde borde under de duftende æbletræer 20 meter fra Gudenåen.

Isvand – serverer vi ad libitum uden beregning i forbindelse med vinarrangement eller vin per flaske.                                                                                                                               

Lokaler – Vi råder over flere flotte festlokaler med forskellig kapacitet:

”Kaagen” har plads til max 140 personer

”Wienerstuen” har plads til max 44 personer

”Vinkælderen” har plads til max 40 personer

”Panelstuen” har plads til max 33 personer

”Pejsestuen” har plads til max 16 personer

Lys – Vi bruger flotte hvide levende lys, som er inkluderet i festarrangementet.

Menu – I vores selskabsbrochure finder De alle vore festmenuer samt menuer, som De selv kan sammensætte. 1 – 5 mdr. før Deres fest er De velkommen til at aftale et møde og komme ud på kroen til en samtale med Christian Andersen eller vores restaurantchef for at få alle detaljer omkring Deres fest på plads – såsom duge og blomster og ikke mindst vine samt menu og garniture, hvor vi tager udgangspunkt i sæsonen.

Musik – Hvis De laver aftale med en musiker – gør da venligst opmærksom på, at han er velkommen til at stille instrumenter op hele dagen. Nogle gange er der også mulighed for det dagen før festarrangementet. Vær opmærksom på, at musikere iflg. deres kontrakt normalt har krav på mad og drikke. Vi tager kr.195,00 pr. kuvert for musikermad. De er velkommen til at besøge vores hjemmeside, hvor vi anbefaler flere gode musikere.

Overnatning – Har De gæster, der ønsker at overnatte på kroen, tilbyder vi 16 dejlige dobbeltværelser til fest-pris – alle med udsigt til Gudenåen.

Dobbeltværelse fra kr. 1.195,- inkl. morgenmad. Enkeltværelse fra kr. 925,- inkl. morgenmad.

Vi tilbyder værtsparret, ved selskaber på min. 40 personer, et dobbeltværelse med morgencomplet uden beregning. Ved bryllupper stiller vi selvfølgelig brudesuiten til rådighed uden beregning (gælder ikke ved vores festtilbud).

Ønsker De, som værtspar, at gøre brug af flere værelser, kan de kun forhåndsreserveres, hvis det fulde beløb indbetales på forhånd. Vi anbefaler, at Deres gæster selv ringer og bestiller værelser hos os.

Priser – Vi forbeholder os ret til prisstigninger samt ændringer i de anførte menuer.

Projektor – Vi har en projektor, som kan lejes for kr. 1.000,- for en aften. Man hæfter desuden for eventuelle skader på denne. Man er også velkommen til at medbringe sin egen projektor. I vores festlokale ”Kaagen” er der monteret et lærred på den ene endegavl, som er lige til at rulle ned.

Proppenge – Hvis De selv ønsker at tage Deres vin med, opkræver vi, i henhold til dansk lovgivning, proppenge, som udgør kr. 265,- per skænket flaske.

Reservation – v/ selskaber over 20 personer. Når De har fundet en dato og bestilt Deres fest, sender vi en skriftlig bekræftelse, som skal underskrives og returneres, hvorefter reservationen er bindende for begge parter. I den forbindelse tager vi et reservationsgebyr, som naturligvis bliver modregnet den dag, De afregner for festen.

Ris – Der må ikke kastes med ris inden døre.

Rygning – Vi gør opmærksom på, at der, ifølge dansk lov per 15. august 2007, ikke må ryges på kroen samt i vores festlokaler. Vi henviser til rygning ude i det fri.

Skader – Er der, i forbindelse med selskaber, øvet hærværk eller fremkommet skader på inventar, hæfter værtsparret for dette. Kommer der opkast på gulvtæpper i værelserne, bliver disse skiftet på værtsparrets regning.

Småkager – De er velkommen til at medbringe egne småkager. Vi opkræver da blot kr. 10,- per kuvert, som dækker service og serviet m.m.

Specielle hensyn – Er der, blandt Deres gæster, vegetarer eller diabetikere med andre

ønsker til menuen, efterkommer vi gerne disse – dog kun på forudbestilling.

Stjernekaster – Der må ikke tændes Stjernekastere inden døre, da de kan skade duge og gulvtæpper.

Taxi – Har De brug for en taxi til – eller fra – festen, har vi samarbejde med Bjerringbro Taxi 20201220 og Silkeborg Taxi 86806060 samt Taxi midt 97120777

Tidsplan – Vi anbefaler velkomst mellem kl. 17.00 og 18.00, og at De ikke går til bords senere end kl. 18.30 – 19.00 af hensyn til aftenens forløb, da der erfaringsmæssigt kan være en del indslag.

Toastmaster – Det er vigtigt, at Deres toastmaster koordinerer aftenens forløb med den ansvarshavende tjener.

Æresport – Deres gæster må meget gerne hænge æresport/ranke op på døren, hvor der er faste kroge, den skal hænges op på. De skal blot selv medbringe snor til ophængning. Længden på ranken varierer efter, hvilken indgang der skal pyntes. Kontakt Kroen for mål.